Liebster

Ik werd vandaag genomineerd door kreanimo (http://blog.kreanimo.com/) met de Liebster Award

Wat me aangenaam verrastte, thanks.

Wat is de Liebster Award?

Een virtuele award van en voor beginnende/ kleine bloggers (minder dan 200 volgers) om de persoon achter de blog beter te leren kennen, en om aan te geven dat je zijn/ haar blog echt de moeite waard vindt.

De regels.

*je bedankt de persoon die je genomineerd heeft, en plaatst een link naar zijn of haar blog

*je beantwoord de 11 vragen die je gekregen hebt bij de nominatie.

*je nomineert zelf 5 tot 11 andere bloggers die minder dan 200 volgers hebben, en brengt hen op de hoogte

*je mag zelf niet terug genomineerd worden.

De vragen die ik kreeg

1) Waarom ben je beginnen bloggen?

Door op het internet rond te neuzen kwam ik verschillende heel leuke blogs tegen, en waarom zou ik dit zelf niet eens uitproberen. En ook om eens een terug blik te hebben op de dingen die ik ooit gemaakt heb, omdat ik ook veel weggeef. Ik moet nog veel leren om mijn blogs leuker te maken, maar moet alles eerst nog uitdokteren, zou graag ook mijn blogjes sorteren volgens linken, vb, haakwerkjes, beiwerkjes enz…. Maar weet nog niet hoe het moet dus wie het me eens wil uitleggen mag altijd hoor, maar ken niet zoveel van pc’s, hihi

2) Als je een stad zou moeten kiezen om te wonen, welke zou het zijn en waarom?

Hier moet ik helemaal niet over nadenken, een dorpje rond Granada, ten zuiden van Spanje. Ben helemaal betoverd door de sfeer en de leefwijze, zalig gewoon. Ik zie me al zitten in een voortuintje met mijn handwerkjes. Bijna altijd zonnig, mooi landschap en volgens mij heel veel contact met de buren, zo’n warm volk.

3) Welk ingrediënt is er onmisbaar geworden in je keuken?

El ras el hanout, een Marokkaans kruid dat je overal bij kan doen, zeer lekker, maar vooral bij couscous en tajines, maar ik gebruik het ook al in mijn soepen en mijn spaghettisaus, dus bijna niet misbaar in mijn keuken.

4) Op welk creatief project van jezelf ben je het meest trots?

Dat is wel een heel moeilijke vraag, waar ik niet op kan antwoorden, ik denk momenteel op mijn scheepjescal deken. Die vindt ik heel leuk. Maar meestal vindt ik hier en daar wel foutjes en dan blijf ik die ook zien. Maar het maakt me vooral blij als ik iets maak voor iemand en die er ontzettend blij mee is, daar doe ik het voor.

5) Wat zou je nog heel graag willen leren?

Haha kantklossen, maar wanneer moet ik dat nog eens gaan doen ik doe al zoveel dingen, hmmmmm.

maar wie weet ooit als ik op pensioen ben.

6) Omschrijf jezelf in drie woorden?

Mama, sociaal en creatief

7) Wie zou je graag willen ontmoeten (mag ook een overleden persoon zijn)

Da’s ook een moeilijke, ik weet niet, maar als ik iemand moet vernoemen dan Madame szasza, ben helemaal weg van haar boeken en lees regelmatig haar blogs en fb berichten, geweldig haar schrijfstijl en levenswijze

8) Welk stukje natuur vind je het allermooiste?

Gewoon wilde natuur, met bomen, kom maar eens naar mijn tuin kijken, puur natuur met kippen en konijnen.

9) Wat is de mooiste reis/trip die je ooit gemaakt hebt?

Andalusië, vooral het afzien van het Alhambra ik hoop dat ik dit met mijn kids ook nog eens kan overdoen

10) Welke persoon kan je echt raken?

Mijn kinderen, ze weten dat ik alles zou doen voor hun. Ik ben een echte moederkloek, ik ben ook 10 jaar thuis geweest om er te zijn voor de kinderen, ik heb er vier, oudste 15 en de jongste 8 jaar

11) Wat is je favoriete quote ooit?

Don’t worry be happy, ik hecht geen waarde aan materialistische dingen en probeer uit de kleinste dingen geluk te halen, gewoon genieten van een tas koffie of thee, terwijl je de konijntjes ziet rondhuppelen in de tuin, of met warme chocomelk naar de sneeuwvlokjes kijken, ik probeer dit ook mijn kinderen te leren. Dat niet al die dure dingen geweldig zijn, maar samen een sneeuwpop maken en daarna een kop warme chocomelk drinken.

Zo ik denk dat jullie me nu al langs een andere kant hebben leren kennen.

Nu mijn genomineerde zijn

* 1) Ons Spaans avontuur, ik lees heel graag haar verhalen waarschijnlijk omdat wat ze doet ook één van mijn dromen is.   (https://onsspaanseavontuur.wordpress.com/2015/03/01/zondag/)

*2) Mara van/ https://marahaakt.wordpress.com/2015/03/01/yolo-en-het-minderen-bij-filet-haken/ zij maakt ook heel leuke dingen

*3) En nog een heel creatieve dame, (https://hobbydingen.wordpress.com/2015/02/28/crochet-along-dromenvanger-week-1/)

*4) Nog een leuke blog met creatieve dingen en ook wat lekkers, (https://meidenmamma.wordpress.com/2015/03/01/recept-lauwwarme-quinoa-salade/)

*5) En als laatste ook een heel leuk blog om te volgen (http://lanascripturalifestyle.com/2015/02/19/workshop-naaldvilten/

En mijn vragen voor jullie zijn:

1) Waarom zijn jullie beginnen bloggen?

2)Als je een stad zou kiezen om te wonen, welke zou dat zijn en waarom?

3) Welk ingrediënt is er onmisbaar geworden in je keuken?

4) Welk project vond je het leukst om te maken?

5) Wat zou je nog graag willen leren?

6) Omschrijf jezelf in drie woorden!

7) Wat wil je iemand meegeven in het leven?

8) Wat is het beste boek dat je ooit las?

9) Wat is je grootste angst?

10) Wat maakt je gelukkig?

11) Wat wil je nog van jezelf vertellen aan je bloggers?

Ben benieuwd en veel succes , Zohra

One thought on “Liebster

Geef een reactie

