Strandzeil wordt ….

Op school doe ik de voor en naschoolse opvang voor kindjes van 2,5 tot 12 jaar

Echt een leuke job en ik doe dit pas van mei, maar vindt het super leuk, alleen is ons lokaaltje nogal vol met speelgoed en weinig gezellige hoekjes, ja zo deden de vorige juffen het de kids heel veel met speelgoed laten spelen. Dat is nu niet hetgeen ik verwachtte va de opvang en heb het in samen werking met de directrice op een andere manier aan gepakt, een creatieve manier want dat vindt ik veel leuker. Dus onder de grote vakantie een beetje oud behangpapier er tegen gegooid op sommige plaatsen om iets meer kleur te krijgen. Een reeks vlaggetjes van de action in elkaar gestikt en opgehangen. Spijtig genoeg heb ik er nog geen foto’s van getrokken ga ik zeker nog eens doen als ik er nog eens met mijn fototoestel rond loop. De kids zijn ook helemaal weg van pomponnetjes maken van de allerkleinste tot de grootste. Enkele hebben al leren haken en andere weer leren breien er wordt ook heel veel geknutseld, enz…. Mag alleen niet te hard van stapel lopen want heb nog één oudere collega en die vindt het niet zo leuk want ja er komt ook meer werk bij kijken maar ik heb me nog geen minuut verveeld in de opvang.

Nu zijn we met het eerste gezellig hoekje vooral voor kleuters begonnen. Ik vroeg de medewerking van de directie en kreeg een oud strandzeil, mee dat ik het zag wist ik direct wat het ging worden, rood met witte strepen dat moest een cicustent worden. En onder de krokus vakantie ben ik eraan begonnen. Keileuk om te maken maar best wel zwaar want op het laatste kreeg het door het gewicht een eigen willetje. Het gleed onder mijn machine onder uit.

Maar het resultaat mag gezien worden. Vind ik zelf toch, hihi.

gsm ellen 016 gsm ellen 017

En het is ondertussen al goedgekeurd door de kinderen ook.

Heel veel liefs Zohra

Geef een reactie

