Nieuwe hobby

Oké, ik moet toegeven ik heb nog geen hobby’s genoeg, maar ik vindt het vooral allemaal zoooo leuk, er zijn gewoonweg een paar uur te kort in één dag, hmmmm. Toen Siham me vertelde dat ze het wel zag zitten om een poppenhuis te maken, ben ik op zoek gegaan en vond het nogal een duur bedoening om zo maar mee te starten zonder te weten waar je aan begint.

Waarom eens niet kijken op kapaza en daar stond een pakket op van 100 boekjes en een poppenhuis om zelf in elkaar te zetten, ik deed een bod van 70 euro en ik had het, jipie (pakket poppenhuis stap voor stap van del prado)

Kreeg ik langs kiala een hele doos aan en toen ik het open deed zag ik het eerlijk gezegd helemaal zitten en de dochter ook alleen Naila de jongste was teleurgesteld want die had er eigenlijk direct in willen spelen,

Direct die zaterdag eraan begonnen en dat viel dus serieus tegen daar waren we niet handig genoeg voor alle verschillende lijmen hebben we uit getest en alles lijmde vast behalve de onderdelen die moesten vast zitten, echt balen was dat. Maar het eerste weekend hadden we de eerste verdieping in elkaar zitten, met wel bepaalde schoonheidsfoutjes. We hebben de binnenkanten en stijlen ook al ineens geschilderd want denk met al die lijm dat ik de boel niet meer los kan krijgen, hihi. Ook het ouderwetse behangpapier en vloeren hebben we iets moderner gemaakt met scrap papier. Dit weekend hebben we verder gegaan en ik moet zeggen het ging een stuk vlotter, waarom hebben we de eerste dagen zo geklungeld, nu viel het super mee en de tweede verdieping staat er bijna op.

maart 032

Ziet het er niet leuk uit, wel een groot project ook, enkele detailfoto’s maar moeilijk fotograferen in de kamertjes

maart 033

De slaapkamer

maart 035

de badkamer

maart 037

De gang met trap die hebben we ook al af gemaakt, de inrichting gaat volgens mij het leukst worden.

Ondertussen staat de teller stand van de hexagons op 16

en ook nog verder gehaakt aan de crochet along 2015

maart 040

Ik vindt hem alvast heel leuk worden en kan weeral niet wachten op de volgende randjes

Hopelijk hebben jullie ook genoten van het weekend

Liefs Zohra

Geef een reactie

